Utvärdera era mobila tjänster

Alltmer internetanvändning sker från mobiltelefoner, iPads och tablets, och en omfattande användning av appar har etablerats på bara några år. Därför ökar också vikten av att analysera hur användandet och kundnöjdheten ser ut i de mobila kanalerna.

Det mobila surfandet innebär att företag ställs inför nya utmaningar avseende sin närvaro på webben och i mobila enheter: Hur fungerar sajten i alla de olika telefonmodeller och mobila operativsystem som används? Hur anpassad är sajten till en pekskärm istället för en traditionell mus eller styrplatta? Kan man ha samma sajt för pekskärmar som för vanliga datorer, eller behöver man utveckla anpassade lösningar? Betalar sig de investeringar som görs i appar, genom nöjda användare och nya affärer, eller riskerar man som företag att bara dras iväg av hajpen?

Det finns många frågeställningar som är specifika för det mobila området, och det är därför relevant att fokusera på mobil analys som en enskild och viktig del inom webb­analysen. Internet Intelligence kan hjälpa er att analysera användningen av era mobila tjänster oavsett vilket verktyg ni använder för era mätningar.

Internet Intelligence har också ett samarbete med finska CEM4Mobile Solutions som är ledande inom Customer Experience Management på det mobila området . CEM4Mobile erbjuder en lösning där alla era mobila tjänster – sajter och appar – mäts och analyseras i samma rapportverktyg. CEM4Mobile erbjuder också en integrerad enkätlösning som gör att ni kan skapa undersökningar, publicera dessa på er mobila sajt och sedan korsköra svaren mot det övriga data ni samlar in kring hur tjänsterna används.

Om Internet Intelligence

Internet Intelligence erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom webbanalys. Vi mäter, analyserar och tar fram relevanta beslutsunderlag för hela er digitala affär.

Exempel på specifika tjänster: webbanalys, mobil analys, kampanjuppföljning, måluppföljning i sociala medier, dataintegration.

0733 56 41 51
andreas[a]internetintelligence.se

Andra tjänster