Mät effekten av er
Digitala Marknadsföring

Digital Marknadsföring är väldigt mätbar, men det kan vara svårt att få samlad bild av hur effektiva olika digitala kanaler är i förhållande till varandra.

Utmaningen är att skapa en enhetlig mätning där alla delar av en kampanj är direkt jämförbara. En sådan uppföljning, i kombination med tydliga mål, gör att ni vet vilka investeringar som ger bra avkastning och vilka pengar som är bortkastade. Baserat på den kunskapen kan ni sedan ta beslut som ökar er ROI under kommande kampanjer.

Internet Intelligence hjälper er att:

  • Definiera och kommunicera KPI-er och Måltal till alla inblandade parter.
  • Kartlägga alla delar av en kampanj, samordna alla inblandade parter
    och implementera all nödvändig mätkod på allt som ingår i kampanjen
    (banners, textlänkar, kampanjsajter etc).
  • Skapa rapporter som visar hur olika marknadsföringskanaler levererar
    mot målen, och var det eventuellt finns flaskhalsar som håller nere
    antalet konverteringar.


Uppföljning görs både i realtid och efter avslutat kampanj: Realtidsuppföljning möjliggör kostnadsbesparande och intäktshöjande åtgärder under kampanjens gång. Uppsummering efter avslutad kampanj utgör underlag för förbättringsåtgärder inför kommande kampanjer.

"Half the money I spend on advertisement is wasted, the trouble is I don´t know which half", är ett uttalande som tillskrivs "den moderna marknadsföringens fader" John Wannamaker. Men det var 100 år sedan. I den digitala världen kan du sluta kasta bort pengar och istället lägga alla pengar där de ger effekt. Hör av dig till oss om du tycker att det låter intressant.

"Internet Intelligence har hjälpt till att tydliggöra effektiviteten i olika digitala marknadsföringskanaler. Utifrån detta har vi kunnat ta beslut som både reducerat kostnader och ökat våra konverteringar."
Stefan Persson, Head of Online, Svenska Postkodlotteriet

Om Internet Intelligence

Internet Intelligence erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom webbanalys. Vi mäter, analyserar och tar fram relevanta beslutsunderlag för hela er digitala affär.

Exempel på specifika tjänster: webbanalys, mobil analys, kampanjuppföljning, måluppföljning i sociala medier, dataintegration.

0733 56 41 51
andreas[a]internetintelligence.se

Andra tjänster